18 февруари 2007 г.

Submachine 2: The Lighthouse

Втората част на Submachine представлява чудесен куест, който е удоволствие да бъде изигран. Продължава много добре темата на първата игра и предоставя загадки, които може да ви затруднят поне малко.


Играта можете да играете на сайта в data.bg или тук.

Решение:

Щом започнете играта натиснете върху игралния автомат и в дясно от него точно върху камъните ще забележите червена точка. Вземете я. "You have found secret item"

Тръгнете на ляво докато стигнете до дървеното стълбище и се качете по него. На столът ще намерите още една червена точка, а на земята има зъбчатно колело, което ще ви трябва.

Слезте на първия етаж и една стая в дясно ще видите зазидана врата, пред която има един висок и един нисък уред. От инвентара си вземете кристала и го поставете в скобата на по-високия уред. Това ще активира кутията на земята, от която ще излезе телескопична тръба. На върха на тръбата има малко топче, което трябва да натиснете, за да спуснете стълба в стаята, която е в дясно от вас.

Отидете две стаи в дясно до музикалната машина и натиснете върху нея. Поставете зъбчатното колело в малката дупчица отпред и натиснете кръглия бутон.

Качете се по стълбата, която спуснахте с кристала и отидете в дясно до машината с многото кабели, които излизат от нея. В долния ляв ъгъл на машината имате активност върху табелката. Натиснете там и запомнете на колко е равно "C".

Върнете се в ляво и се качете по стълбата. влезте в тръбите в ляво и продължавайте на ляво докато не намерите бял ключ (room key).

Върнете се до стълбата и се качете едно ниво по нея. Завийте на дясно и натиснете върху дупката в стената. Вземете вилицата от нея. Горе в дясно на екрана над дупката ще видите две тухли, които образуват ъгъл, а там се намира още една червена точка.

Върнете се до стълбата и се качете едно ниво, завийте на ляво и започнете да се качвате по дървеното стълбище. Две нива по-горе ще видите, че част от стената се е срутила. Близо до една от стените има още една червена точка.

Качете се още едно ниво и вървете колкото се може на дясно докато не стигнете прозореца, през който е влязъл пясък. Там ще намерите още една, вече пета, червена точка.

Минете в ляво и вземете една брошура от статива. На стената има картина на фар, на която трябва да натиснете. До един от прозорците има малък надпис върху който щом натиснете ще видите три знака от точки. Запомнете ги или си ги запишете.

Минете в стаята в ляво и на лампата, която виси от тавана ще видите още една червена точка.

Вървете на ляво докато не видите на стената две врати. Влезте в лявата стая и от библиотеката вземете бележката (cat note), която се намира на втория рафт от горе надолу.

Върнете се до екрана с двете врати и отворете дясната с белия ключ (room key). Вземете ключа, който седи на стената (sewer key).

Върнете се до стълбата, където завихте на дясно за да вземете вилицата. Този път останете на стълбата и в ляво ще видите заключена тръба. Използвайте sewer key върху нея, като така ще я отключите.

Влезте в тръбата, като това ще е началната ви позиция от която ще броя за всеки предмет, след което отидете:
*1 път в ляво, 1 път надолу и един път в дясно за да намерите синия ключ (2nd floor key).
*3 пъти в ляво, 1 път надолу и в дясното разклонение ще видите седмата червена точка.
*3 пъти в ляво, 3 пъти надолу, 1 път в дясно и 1 път нагоре, където ще намерите бележка (Letter to Liz) и три червени точки - две до канала и една в дупката в дясно.
*9 пъти в ляво, където има червена точка.
*7 пъти в ляво, 1 път надолу и 1 път в дясно, където ще намерите положителната намотка (positive coil)
*5 пъти в ляво, 2 пъти надолу, 1 път в ляво, 1 път надолу, 1 път в дясно. Ще видите тръба, върху която ще видите конзола с бутони. Пъзела е лесен и трябва да направите всички бутончета да светят в син цвят. От стаята с пъзела отидете 1 път в ляво, надолу, два пъти в дясно, един път нагоре и вземете дръжката за прекъсвач (switch handle).
С това работата ви из тръбите се изчерпва и можете да излезете от там.

Върнете се до стълбата, качете се по нея в стаята със сините плочки и се качете по стълбата, която е в нея. Влезте в дупката в дясно и вървете по тунела докато не стигнете насипа. Поставете дръжката за прекъсвач в металното табло и я дръпнете.

Върнете се до стълбата и слезте по нея. Влезте в стаята в ляво. В стената се вижда дървеното стълбище. Бройте от десния долен ъгъл на стената 5 плочки в ляво и 4 нагоре. Натиснете плочката и ще намерите още една червена точка.

Качете се по дървеното стълбище и една стая в дясно ще видите метална врата. Влезте през нея и на земята ще видите отрицателна намотка (negative coil).

Качете се две нива нагоре и ще видите друга метална врата. Отключете я с ключа за втория етаж (2nd floor key).

Влизайки през вратата ще се отзовете в коридор, в който има две врати. Влезте в тази в ляво. На бюрото ще намерите още един лист от дневник.

Отидете в стаята в ляво и вземете паметта с филм (movie memory).

Върнете се в коридорчето и влезте през дясната врата. Ще видите стол, до който има бал уред със светеща повърхност. Натиснете върху него и въведете кода от картината с фара. След натискане на кръглия бутон машината ще се е отворила и ще можете да вземете от нея крушката.

Влезте в стаята в дясно. До леглото има странен уред, който мърда докато местите мишката. Натиснете върху него и вземете червените точки. Вземете и бележката от леглото.

Излезте през металните врати и слезте по дървеното стълбище, след което отидете в ляво до кино автомата. Поставете в него крушката и паметта с филма. Включете апарата от малкото копче на него и погледнете през него. Натиснете върху личната карта в картината. Една ръка ще я вземе и след това картата ще излезе през апарата.

Качете се обратно по дървеното стълбище и през металната врата се качвайте по стълбите докато не видите разклонение с две врати в ляво и дясно. на стената има шалтер, в който влизат две жици, едната от които прекъсната. Свържете прекъснатата жица с вилицата и дръпнете шалтера.

Влезте през лявата врата и се качете по стълбата. На стената ще видите механизъм, в който трябва да въведете 4 цифрен код. Той се получава по формулата на Айнщайн за E=m*c*c. "C" научихте от машината с многото кабели още в началото на играта. "M" ще научите от една от страниците на дневника, която фигурира в инвертара като "diary 2". Сметнете и въведете кода. Ако е бил правилен лампата над механизма ще светне в зелено.

Слезте по стълбата, минете 2 пъти в дясно и се качете по другата стълба. Там, където се срещат двата зелени кабела ще видите една от червените точки. На стената има механизъм, който представлява прост пъзел, в който трябва чрез задържане на бутоните да въртите четирите прекъсвача докато всички лампички светнат в зелено.

Слезте по стълбата, минете в ляво и тръгнете по стълбата нагоре, като натиснете два пъти. На стената ще видите отвори от двете ви страни. Влезте в левия и два вървете по него, като в дъното на коридора ще намерите още една червена точка.

Върнете се в дясно и влезте в другия отвор. Вървете по коридора и поставете намотките на местата им.

Върнете се на стълбата и се качете по нея до голямата крушка. На земята в кабелите в дясно има червена точка. На стената в дъното има бележка.

Завъртете се на дясно и вземете ключа (digout key) от пясъка.

Обърнете се на ляво от голямата крушка и поставете картата в слота.

Слезте по стълбите надолу, излезте през металната врата и тръгнете на ляво докато стигнете до дъното на коридора, където има дупка на стената, която е затворена с катинар. Отключете го с ключа, който взехте от върха на кулата.

Влезте през дупката и докато вървите по коридора вземете и последната червена точка.

Продължете по тунела и когато стигнете дъното му вземете бушона от земята.

Върнете се на върха на кулата, където беше голямата крушка. Завъртете се на дясно и поставете бушона на мястото му.

Дръпнете шалтера под голямата крушка.

~Край~

Няма коментари: