Submachine 3 променя до известна степен геймплея на поредицата и набляга доста повече на логическата мисъл. В тази игра няма да се наложи да събирате абсолютно нищо, а ще трябва да напрегнете мозък и да се справите със загадки, които на моменти може да ви затруднят, но след като ги минете ще си кажете "Беше толкова лесно".
Играта можете да играете на сайта в data.bg или тук.
Решение:
След интрото се отзовавате пред механизъм, който ще срещате на всяко ниво и ще представлява своеобразен вход към следващата загадка.
Вземете от земята предмета, който лежи на нея. В горния десен ъгъл на играта ще се появи конзола с няколко елемента. Двете големи нули представляват номера на стаята, в която се намирате. Механизма, който е на стената (и вече е отворен и свети зелено, след като взехте джаджата от земята) е винаги в стая 0:0. Местоположението на всяка стая може да се представи като положение в координатна система, която има за начало стая 0:0. Ако тръгнете на ляво или на дясно от стая 0:0 ще се променя първото число от комбинацията, а ако се отправяте нагоре или надолу ще се променя второто. На устройството има още 6 червени светлини, които в повечето нива представляват колко части от загадката сте изпълнили правилно.
Натиснете върху механизма на стената и преминете на първото ниво.
Първо ниво (код: linkva)
От първата стая 0:0 тръгнете на дясно и преминете в стая 1:0. На стената ще видите синьо табло, което представлява карта. Стая 0:0 е в центъра и е отбелязана със знак "X". Останалите точки представляват стаи, които имат отношение към загадката на съответното ниво. В този случай ще трябва да преминете във всяка от отбелязаните стаи и да завъртите ръчките, които са на стените. При всяко завъртане една от червените лампички на конзолата горе в ляво на екрана ще светва в зелено. Щом всички лампички светнат и входа към следващото ниво се отваря. Преминете през стаите, завъртете ръчките и се отправете към стая 0:0, от която ще преминете на второ ниво.
Второ ниво (код: bamita)
От стая 0:0 преминете в стая 1:0, където е картата. Ще видите, че доста стаи са отбелязани с точка. Във всяка от тях има механизъм, от който можете да започнете разрешаването на загадката. Отидете в произволна от отбелязаните стаи и задействайте механизма на стената. Ще се покаже число, което показва в коя стая трябва да отидете. Примерно ако се покаже 15, то трябва да отидете в стая 1:5, а ако е 62, трябва да отидете в стая 6:2. След като отидете в посочената стая завъртете механизма и той ще посочи нова стая. Понякога стаите се повтарят, но това не бива да ви притеснява, защото механизмите са активни и при завъртането им се дава ново число. След като бъдете препратени в 6 стаи входа към следващото ниво ще се отвори. Ако обаче не завъртите механизма в правилната стая лампичките ще се занулят и ще трябва да минете още 6 стаи.
Трето ниво (код: firoga)
От стая 0:0 преминете в стая 1:0, където е картата. Ще видите, че има три стаи в редица над стая 0:0 и още три под нея. В стаите в стаите 1:1, 1:-1, -1:-1 и -1:1 има панели с по 4 цифри разположени на два реда и по 6 бутона под тях, а в стаите 0:1 и 0:-1 има ръчки, които след това ще трябва да завъртите. В първите 4 стаи бутоните променят 3 от четирите цифри. Статичната цифра съответства на това дали се намирате в горна/долна лява/дясна стая от 4те стаи с конзоли. Обходете стаите и запишете статичните цифри. След това трябва да нагласите всички панели да показват комбинацията от статични цифри. Ако го направите лампата на всеки панел светва в зелено. След като нагласите и четирите панела преминете в стаите с ръчките и ги завъртете. След тази стъпка входа към следващото ниво ще се отвори.
Четвърто ниво (код: winda)
От стая 0:0 преминете в стая 1:0, където е картата. Има 6 отбелязани стаи. Във всяка една от тях има ръчка, над която има табелка с точки, които варират от едно до шест. Под ръчките има лампи, които светят в червено. В една от шестте стаи се намира ръчка, над която има само една точка. Тя е единствената активна. След като я завъртите ще лампата под нея ще светне в зелено и ще се активира ръчката, над която има две точки. Така трябва да преминете през шестте стаи и да завъртите ръчките в тях. След като го направите ще се активира входа към следващото ниво.
Пето ниво (код: banda)
От стая 0:0 преминете в стая 1:0, където е картата. Има 6 отбелязани стаи. Във всяка от тях има две табла с буква "A" и бутони над и под тях. С бутоните сменяте буквите от английската азбука. Буквата в ляво трябва да е тази по ред от азбуката, която отговаря на първата цифра от координатите на стаята. Съответно и дясната буква трябва да се нагласи според втората координата. Пример: Намирате се в стая 4:3. Първата буква трябва да е четвъртата по ред от азбуката - "D", а втората третата по ред буква - "C". Ако въведете комбинацията правилно лампата между двете букви светва в зелено. След като обходите шестте стаи входа към следващото ниво се отваря.
Шесто ниво (код: mjolma)
От стая 0:0 преминете в стая 1:0, където е картата. Има 7 отбелязани стаи. Една от тях е стая -1:0. В нея ще видите табло със 6 бутона, които сменят знаци, както и още един бутон на земята. В останалите стаи има цифра и знак. Всяка цифра съответства на бутон, а знака е този, който трябва да нагласите. След като обходите стаите, запишете номерата и знаците и ги нагласите на таблото в -1:0 трябва да натиснете бутона, който е на земята. Това ще отвори входа към следващото ниво.
Седмо ниво (код: flinta)
Картата е повредена, което би могло да представлява проблем ако се увлечете и отидете далеч от 0:0. В стая 0:1 ще видите странен на вид уред с неясно предназначение. В стая 1:1 има ръчка, която в момента не представлява интерес. В стая 0:-1 има шалтер, който трябва да активирате. Ако тръгнете от същата стая на дясно в 6 поредни стаи ще видите табла, които могат да се активират чрез хоризонталните или вертикалните си връзки. В зависимост от това как свържете таблата ще светват лампичките по двата диагонала. Върнете се в стаята със странния уред. ще разберете, че той представлява проектор, който сте задействали със шалтера. На тавана се виждат 6 квадрата с линии, свързващи диагоналите им. Диагоналните линии оказват как трябва да се настроят панелите в 6те стаи. След като се справите с панелите отидете в стая 1:1, където е ръчката, завъртете я и това ще отвори входа към следващото ниво.
Осмо ниво (код: slitta)
От стая 0:0 преминете в стая 1:0, където е картата. Има 4 отбелязани стаи. В стая 0:-1 има конзола с дисплей за две цифри, под него има по два бутона, с които да избирате цифри, а под тези бутони има още една ръчка. В останалите 3 стаи има яйцевидни устройства на стената. От конзолата в 0:-1 избирате координатите на останалите стаи и дърпате ръчката. Това отваря устройството в съответната стая. Там ще намерите по две ръчки, които трябва да дръпнете, след което яйцевидната машинария се затваря и светва в зелено. Когато минете през трите стаи се отваря входа към следващото ниво.
Девето ниво (код: anelka)
Картата отново е счупена. Въпреки това стаите, които имат отношение към решаването на загадката са 0:1 и 0:-1. В стая 0:1 ще видите табло с 6 букви и бутони под 3та, 5та и 6та. В стая 0:-1 ще видите табло с различни цветни лампички. Има бутони под 1ва, 2ра и 4та. Буквите, които можете да променяте са G, Y, W, B, R, O, P. Те съответстват на цветовете Green, Yellow, White, Black, Red, Orange, Purple. Идеята е, че трябва да нагласите буквите на първото табло да отговарят на цветовете на второто. Съответно и цветовете се нагласят да съвпадат с буквите. След като го направите натискате големия бутон под таблото с цветовете и входа към следващото ниво се отваря.
Десето ниво (код: botwinka)
В стая 1:0 картата отново работи, но когато отидете в стаите, които показва се оказва, че те са празни. За сметка на това в стая -1:0 има празна карта, на която можете да отбелязвате стаи. Всичко, което трябва да направите е да отбележите стаите от първата карта на втората и да завъртите ръчката в стая 0:-1. След това входа към следващото ниво се отваря.
Единадесето ниво (код: syntagma)
До механизма на стената има писмо, което ви казва, че след всяко ниво машината ви отнася все по-дълбоко и единствения начин да се измъкнете от този затворен кръг е да потърсите зеленото листо и да го занесете в стая -12:9.
Имате два алтернативни края:
*Първата ви възможност е да намерите листото и да го занесете в стая -12:9, където да го поставите в устройството, което се намира там.
*Втората възможност е да решите загадката. На картата в стая 1:0 ще видите, че стаите, които са ви нужни са трите над 0:0 и тези три под нея. В стаи -1:1 и 1:1 има цветни стълбове, чиито височини можете да регулирате с бутоните под и над тях. В стаи 0:1 и 0:-1 има табелки, които имат по три букви и числа до тях. Буквите отново са G, Y, W, B, R, O, P и се отнасят към цветовете Green, Yellow, White, Black, Red, Orange, Purple. Числата срещу тройките букви показват съответно на коя буква/цвят колко високо трябва да е издигнат стълба. Пример: RGW=026, което значи Red=0, Green=2, White=6. Стълбовете може да са празни или да имат още 5 нива на издигнатост. Търсите стълба на цвета и го нагласяте. След като сте готови отивате в стаи 1:-1 и -1:-1 и завъртате ръчките. Механизма в 0:0 се активира.
~Край~
Няма коментари:
Публикуване на коментар